shadow

Viktig info från styrelsen

Hej Medlemmar.

Idag den 5/4-20 har vi i styrelsen haft ett extra styrelsemöte på grund av den rådande situationen om coronaviruset. Det är många frågor och funderingar som figurerar bland medlemmarna om hur vi ska hantera covid-19 på Kalvö. Och detta har vi kommit fram till.

ÅRSMÖTET. Årsmötet kommer att flyttas fram till den 17/5.  Vi kommer att hålla till på ängen mellan 13.00 – 15.00. Där kan vi vara utspridda med 2m mellanrum. Även om vi är på ängen så är det bra att hålla nere mängden människor ändå. Så kan ni ordna med att bara en kommer från varje hushåll är det bra. Är det några som ändå väljer att avstå så ordna med fullmakt till någon som kommer att närvara på mötet och som ni litar på. Vi kommer hålla mötet så kort som möjligt så att ”lull lullet” och trivsellotteriet kommer att utebli likaså fikat med smörgåsen. Klokt är ju att ta med något att sitta på. Det bli drygt att stå i 2 timmar. Det kommer endast att bäras fram bord och stolar till ordföranden och sekreteraren. Årsmöteshandlingarna kommer att skickas ut senast den 3/5.

AKTIVITETERNA.  I samråd med Emma så har vi kommit överens om att lägga ner all aktivitet fram till 31 Maj. Sedan får vi ta nya beslut om fortsättningen. Allt efter den rådande situationen.

VALBORG.Valborg ställs in i år.  Dock kommer vi att elda upp brasan ändå på utsatt dag men vi tänder på förmiddagen så att den hinner brinna ut innan nattens intrång och skulle den fortfarande pyra då släcker vi den bara för att slippa nattvakter.  Och bara för att vara tydlig så är detta inget firande, så att varken korv eller hamburgare att finnas inte heller något lotteri.  Man är givetvis välkommen och titta om man vill men det sker på eget ansvar.

STÄDDAG/ÖPPNANDET AV KALVÖ.                                                               Den obligatoriska vårstäddagen ställs också in. Vi får hjälpas åt med det allmänna utrymmet så gott det går utanför städdagen.  Man får helt enkelt gör en insats vid behov om det skulle vara akut. Annars är denna städdag framflyttad till den 7 Juni. Kontakta Jenny W på D08 om ni undrar över något när det gäller skötseln över området. Tältet sätter vi dock upp när vi väl får det. Behövs vid det tillfället några frivilliga. Men det får vi återkomma till när det väl gäller.

TOALETTERNA.Vi kommer att sätta upp anvisningar och förhållande till våra toalettbesök. Dom kommer att sitta på toaletterna, duscharna, anslagstavlan och på hemsidan. Och gärna på flera platser om vi hittar.  Tänk på att skydda dig själv, det är bara du själv som kan se till att du har en så smittfri omgivning som möjligt.  Ha handsprit med dig överallt du går och ha egen handduk med på toaletterna. Torkarna stänger vi nämligen av.  Ett bra alternativ idag är ju att skaffa sig en Porta potti. Dom kostar allt ifrån 700:- och upp till 4000:- beroende på hur exklusiv man vill ha. Kan verkligen rekommendera detta. Fungerar hur bra som helst.  För övrigt kommer toaletterna att öppnas till helgen vecka 17 och strax därefter släpps vattnet på ut till stolparna.

Har ni andra frågor eller funderingar så tveka inte att ta kontakt med någon av oss i styrelsen så ska vi tillsammans söka svar och lösningar på frågan eller problemet.

Så… Var nu rädda om varandra och var försiktiga så ses vi på Kalvö.

Styrelsen

Genom Anna